Jemiina
Junior Member
Sean Molin Photography (CC BY-NC-ND 2.0)
|
Post by Jemiina on Mar 6, 2013 15:41:27 GMT -5
Suljin ovet perässäni kävellessäni Sissin ja Minnin vierelle.
"Olihan se ihan kiva. Reipas tosin, mikä ei ole ihme. Ja GP hevosen omistavana voin sanoa että sikäli mikäli kun se joskus vanhenee tms ja lopettaa kilpailemisen niin siitä saa kyllä kuorittua upeen kouluhevosen jonnekin VaB-A tasolle. "
Jatkoimme kävelyä talliin.
//kirjoittelen tästä sitten sitä lyhyttä päiväkirjamerkintää huomisen päivän aikana?
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 6, 2013 15:42:41 GMT -5
/Joops, jatkan tonne piha-alueeseen tätä : )
|
|
Jemiina
Junior Member
Sean Molin Photography (CC BY-NC-ND 2.0)
|
Post by Jemiina on Mar 6, 2013 15:44:55 GMT -5
// jees
|
|
|
Post by miranda on Mar 7, 2013 10:19:49 GMT -5
Talutin Perfectin maneesiin. Tamma kuopi hermostuneena jalallaan kun talutin sitä sisälle.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 7, 2013 10:55:30 GMT -5
"Älä sulje ovee vielä!" huikkasin itselleni puoliksi tuntemattomalle naiselle, joka talutti hevostaan sisälle. Hölkkäsin maneesin ovelle, ja kiskoin Marya perässäni.
|
|
|
Post by miranda on Mar 8, 2013 2:57:46 GMT -5
Pidin yllättyneenä ovea auki. "Heippa, kukas sä oot?" Kysyin kun ratsukko oli päässyt sisälle. Pitelin Perfectiä toisessä kädessäni valkeiden merkkiratsastushanskojen avulla.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 8:29:29 GMT -5
"Kiitti.." huohotin toisen pitäessä ovea auki niin kauan kunnes pääsimme sisälle. "Mä oon Jimirina, mut kutsu vaan vaikka Rinaks, ihan miten tykkäät. Ja tässä on Mary, hackney suoraan englannista." hymyilin vastatessani toisen kysymykseen.
|
|
|
Post by miranda on Mar 9, 2013 3:08:29 GMT -5
"Hackney...." Mutisin hiukan nyrpeästi, katsoen laihaa luihuponia. "No tässä on mun toinen hevoseni GP kouluhevonen Picture Perfect, sitä kehutaan hevoseksi jolla mä pääsen vielä Olympialaisiin. Mun toinen Holsteinini on sairaslomalla, se on estepainoitteinen ori Harlequin. Ja mä oon Miranda Fort, Englantilainen joten sori korostus. Mun iskä on Englantilainen Lordi, mutta se halus jostain oudosta syystä muuttaa tänne tuppukylään"
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 9, 2013 10:23:09 GMT -5
Kohotin kulmiani sille äänensävylle jolla nainen mutisi hackney. Kuuntelin naisen selostuksen loppuun, ja sanoin terävästi: "No, Miranda, mäkin oon italiasta, joten pahottelen jo nyt mun aksenttia ja puheen nopeutta. Ja onnea olympialaisiin, sinne on vielä piitkä matka." Mary luimi toiselle tammalle, ja inahti varoittavasti. Seuraavassa hetkessä se ponkaisi pystyyn ja näykkäisi ilmaa, toisen hevosen vain täpärästi väistäen Maryn kung-fu potkut. Vetäisin Maryn mukaani, ja peruutin sen kauemmaksi. "Sori. Tää on vielä kolme, eli ihan vaavi vielä. Täyttää kyllä viikon päästä neljä.."
|
|
|
Post by miranda on Mar 10, 2013 5:59:06 GMT -5
Säikähdin hirvittävästi kun se tappajahevonen alko uhkailla mun Perfua. "Tule kulta..." Sanoin rakkaalle hevoselleni, "Jaa, ethän sää oo vielä edes nähy meidän kouluratsastusta" Tokaisin ja hyppäsin ratsuni selkään. Tamma steppasi hiukan, mutta rauhoittui kun pyysin sitä kävelemään uralla. Perfectille luontainen koottu askellus yhistettynä täydelliseen istuntaani, ahh..
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 10, 2013 6:22:18 GMT -5
"No en ookkaan, mutta jos sä treenaat täällä ihan yksinäs jossain maneesissa, ei tasokaan voi olla valtava." viisastelin, ja kiristin Maryn vyötä. "Mä aion sitte muute hypätä, eli varo sitte vähä." En todellakaan pitänyt naisesta, en sitten yhtään. Laitoin ohjat kaulalle, ja ne vielä jalustimien alle, kun lähdin kävelemään kohti estekalustoa. Mary seurasi perässäni vaikken pitänyt siitä kiinni.
Hetken päästä minulla oli noin 50cm korkea esterata pystytettynä, en halunnu mennä hirveän korkeita vielä. Nousin selkään, ja lyhensin jalustimia reiällä. Pyysin sitten Marylta käyntiä. Mary oli kävellyt jo paljon seuraillessani minua, joten pyysin pian ravia. Tamma hypähti reippaaseen raviin, ja kenvensin nopeaan tahtiin.
|
|
|
Post by miranda on Mar 11, 2013 6:59:52 GMT -5
"Kuules sinä... mikä lie. Älä sinä kyseenalaista koulutustapojani. Englannissa kävimme viikottain huippuvalmentajalla ja Perfect tarvitsee rauhaa harjoituksissa." Tokaisin ja päätin mennä mieluummin kentälle. Hyppäsin pois tamman selästä ja talutin sen vihaisesti takaisin talliin.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 11, 2013 8:27:52 GMT -5
"Jahas." virnistin naisen hypätessä alas ratsunsa selästä, ja taluttaessaan sitä vihaisesti ulos. "Jahas..."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 15, 2013 11:36:04 GMT -5
Sam viskoi päätään noustessani sen satulaan. Tiivistin istuntaani ja siirsin ohjat toiseen käteen kiristääkseni satulavyön. Tämän jälkeen kävin mielessäni läpi päivän treenin ja ohjasin ratsun uralle lämmittelyä varten. Vilkaisin millaisia esteitä talliapulaiset olivat minua varten koonneet, ja hymähdin hyväksyvästi. Nostin ravin ja Samin lämmettyä riittävästi ohjasin sen matalimmalle, noin puolimetriselle esteelle. Hevonen hyppäsi hieman liian aikaisin, mutta seuraavalla kerralla ylitimme esteen jo paremmin.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 15, 2013 11:59:06 GMT -5
Murisin itsekseni napatessani Maryn ohjista kiinni maneesin edustalla. Olin käynyt alkukäynneillä maastossa, mutta punainen postilaatikko olisi saattanut syödä hienostoponin, jonka takia se päätti jättää ylimääräisen painolastin maahan, ja juuri parahiksi onnistui heittämään minut suoraan sen juuri jättämään, höyryävään lantakasaan, jonka taasen Mary oli tehyt puolisulan lätäkön päälle. Olin kuulevinani hevosen askeleita maneesista, joten vihelsin äänekkäästi avatessani oven. Sisällä olikin Ray ja Sam, hyppimässä. Näytin varmaan marsilaiselta, varsinkin kun takkini oli saanut oikein hienon, ruskean koristekerroksen vaaleanvihreälle pinnalle. Hymyilin, ja suljin oven perässäni. Maneesissa, ilmeisesti puomivahtina, ollut tallipoika tuli heti punttaamaan minua selkään. Kieltäydyin kohteliaisuudesta, mutta pyysin häntä pitämään kuopivaa ponitammaa paikoillaan itseni ponnistaessa selkään.
|
|