|
Post by Isabella on Mar 3, 2013 5:45:08 GMT -5
Tänne voi hevosen omistaja kirjoitella päiväkirjaa, hoitotarinoita tai mitä ikinä haluaakaan.FWB-o. Sham King, 160cm, VaB omistaja Rosa Näin Isabella kertoo ratsuko(i)sta..tulossa Kerätyt pisteet
|
|
rosa
New Member
|
Post by rosa on Mar 4, 2013 14:13:37 GMT -5
Havahdun hevosauton oleskelutilassa, kun hovimestarimme Simon Kaartaa De Luxen pihaan. ’’Noniin, pihassa ollaan Rosa’’ hän huusi minulle hieman tympiintyneellä äänellä, koska Simonia ei oikein kiinnosta hevoset puhumattakaan minun kuskaamisesta tallille. ’’ kiitti, mut oota vielä hetki, että löydän tän paikan omistajan niin sitten otan Samin’’ huikkasin ja lähdin kävelemään kohti tallia. ’’Moikka, minä olen isabella tämän paikan omistaja. Sinä olet varmaankin Rosa’’ ääni takanani sanoi. ’’mo…. moi joo oon mä Rosa’’ sanoin hieman hämmentyneenä, sillä tiesin kyllä, että Isabella on nuori, mutten kuitenkaan kuvitellut, että näin nuori! Tilanne oli molemmin puolin hieman kiusallinen, mutta hiljaisuuden rikkoi Isabellan kysymys: ’’noh, mennäänkös, sitten katsomaan Samia mistä jo puhuttiin puhelimessa?’’ Nyökkäsin hänelle vastaukseksi ja lähdimme kävelemään kohti hevosautoa missä Sam oli. Hevosauton luona oli myös joku muukin tullut oletin sen olevan Vilhelmiina ponineen. ’’ Taasko yksi uusi hulluhevonen isabella’’ Tyttö sanoi närkästyneenä omistajalle. Silloin olin varma että tyttö oli Vilhelmiina’’ Ehei tää ei oo edes hullunhevosen sukuakaan!’’ Sanoin hieman huvittuneena hänelle.’’ no kohtahan se nähään!’’ Tyttö sanoi virne kasvoillaan. Menin Samin luo ja otin sen ulos. Se käyttäytyi rauhallisesti kuten aina, koska se on tottunut lastaukseen. ’’ Näetkös ei se mikään hullu ole, heh!’’ Sanoin vilhelmiinalle ja lähdin taluttamaan Samia talliin Isabellan perässä. Tyttö tuhahti ärsyyntyneenä ja käveli pois potkien kiviä maasta. ’’Haluutko, että joku esittelee sulle paikkoja vai haluutko ite kierrellä?’’ Sanoi Isabella samalla näyttäen Samin karsinan. ’’ no joku vois kyllä esitellä paikkoja’’ Tokaisin ja laitoin Samin karsinaansa. ’’ okei pyydän jonkun tallipojan esittelemään paikkoja!’’ Isabella sanoo hymyillen ja häipyy. Otin Samilta kaikki kuljetustavarat pois päältä ja harjasin siltä matkapölyt pois. ’’ Tää on ny sun uus kotis’’ Sanoin ruunalle, joka näytti oikein tyytyväiseltä. Hymähdin itsekseni ja samalla ääni takanani sanoi: ’’ Näytätte hyvältä parilta’’ säikähdin hieman ääntä ja kurkkasin olkani yli kuka tuo oli. Takanani seisoi komea nuori herra.’’ Niin siis olen Oliver ja Isabella käski näyttää paikkoja ’’ Silmäni kiilui ja tuskin pystyin edes pidättämään hymyäni! ’’Wou mikä paikka!’’ Ajattelin ja lähdin esittelykierrokselle.
Mietin pitkään laitanko tän tänne kun ei ole yhtään mun tyyline mutta laiton kuitenkin : D
|
|
rosa
New Member
|
Post by rosa on Mar 6, 2013 16:24:44 GMT -5
Nousen uudesta BMW maasturi autostani jäiselle tallin pihalle. Olin jo edellisenä päivänä pyytänyt Oliver nimistä tallipoikaa laittamaan Samin kuntoon, koska minulla oli tälle päivälle niin kiireinen aikataulu, ettei aikani riittänyt laittamaan poikaa kuntoon. Kävelin reippaasti heijastavaa jäätä pitkin talliin. Tallissa menin nopeasti käymään omistajienhuoneessa laittamassa itselleni kannukset saappaiden päälle.
’’Tässä tää herra on nyt varustettuna ja kävelytettynä ’’ Oliver sanoi minulle, kun saavuin maneesiin. ’’ kiitos, voitko mennä pois niin saataisiin tehtyä kunnolla tän päivän treeni’’ vastasin Oliverille samalla hieman hymyillen. Mies nyökkäsi minulle vastaukseksi ja lähti hipsimään talliin.
’’ Mitäs tänään tehään Sam?’’ Kysyin ruunalta, joka näytti vastaavan laittamalla silmänsä kiinni. ’’Ei me kyllä laiskotella, jos sitä luulet!’’ naurahdin pojalle ja kapusin selkään.
Onneksi olin maneesissa yksin, sillä ajattelin tänään ratsastaa Samin todella rennoksi. Tiesin, että tämän päiväisestä tulisi todella haastavaa Samille uudessa ympäristössä ja muutenkin rentoutuminen ratsastaessa on sille hankalaa. Lähdin ensin kuitenkin ratsastamaan ravissa maneesia ympäri taivutellen Samia ja hakemalla sitä paremmin tuntumalle. Kun tunsin sen polkevan hyvin alleen ja liikkuvan muodossa pääsin itse päivän aiheeseen.
Siirryin kahdeksikolle ratsastamaan aina hieman löysäten ohjaa. Olimme jo jonkun aikaa työstäneet samaa tehtävää, mutta se ei vain tuntunut luonnistuvan. Ori tuntui aina vain kangistuvan enemmän ja enemmän. Vähän ajan kuluttua Sam tajusi mitä hain ja ravaili velttoa ravia kaula pitkällä tyytyväisenä maneesin päässä. Taputin poikaa kaulalle ja siirryin työstämään samaa laukassa molempiin suuntiin. Se onnistui tosi hyvin ja koin, että nyt on hyvä lopetella.
Laskeuduin Samin selästä ja talutin sen talliin omaan karsinaansa. Poika hörisi tyytyväisenä kuolavana valuten suustaan kohti purumattoa. Havahduin kun ratsastustakkini tasku alkoi värisemään.
’’Ainiin se tapaaminen!’’ sanoin itselleni samalla kaivaen puhelinta taskustani johon oli tullut viesti: Anteeksi Rosa en pääse valitettavasti tulemaan, koska tuli työeste. H.U Olin hieman helpottunut viestin luettuani. Nyt voisin hoitaa Samin rauhassa pois.
Otin Samilta kaikki ratsastusvarusteet pois päältä ja harjasin orin huolella läpi mistä se nauttii yli kaiken. Katsahdin rannekelloani paljonko kello olisi. ’’ vasta 2. kyllä sä vielä ehdit tarhaan’’, totesin Samille ja laitoin sille fleece-loimen päälle. talutin pojan tarhaansa ja katselin sitä hetken kuinka se todellakin nautti uudesta tallista ja auringonsäteistä. Ajatukseni katkesivat kun omistajienhuoneelta alkaa kuulua iloista naurua. Mikä estäisi minun liittymästä heidän joukkoonsa? ajattelin ja lähdin kohti taukohuonetta missä olikin jo Ray Jemiina Jimirina sekä kipsissä oleva raukka Minni. Jäinkin heidän kanssa viettämään mukavan illan!
|
|