|
Post by Isabella on Mar 4, 2013 7:08:00 GMT -5
Tänne voi hevosen omistaja kirjoitella päiväkirjaa, hoitotarinoita tai mitä ikinä haluaakaan.wpb-t. Abby Hl, 100cm, HeA omistaja Siobhan "Sinttu" Williams Näin Isabella kertoo ratsuko(i)sta..tulossa Kerätyt pisteet
|
|
|
Post by sinttu on Mar 4, 2013 9:51:43 GMT -5
Aamuvarhain jo ennen kukonlaulun aikaa lähdin kävelemään tuolle pienelle ratsastuskoululle, jossa Abby asui ennen muuttoamme. Tallilla ei ollut ketään, joten sain rauhassa puuhailla tamman kanssa ja poistua paikalta vähin äänin. Abby odottikin jo valmiiksi karsinassa. Kipaisin hakemassa kuljetussuojat ja loimet sun muut, jotka sitten pukisin sille. Hain parasta päälle, sillä olimmehan me menossa sentään niin hienoon paikkaan kuin De Luxe! Abbyn olessa valmis kävin peruuttamassa trailerin lähemmäs tallia ja talutin ponin ulos karsinasta.
Ulkona marssin päättäväisesti traileriin ponin seuratessa minua hienosti perässä. Suljin ovet ja napsautin lämmityksen päälle, ettei klipatun hienostoponini tarvitse palella! Pakkasin tamman muut tavarat auton takakonttiin ja hyppäsin kuskin paikalle. Tästä se uusi elämä uudessa tallissa sitten alkaa!
Noin kolmen tunnin ajomatkan päätteeksi kaarsin De Luxen pihaan. Pysäyttäessäni auton suuni loksahti auki ja räpyttelin vimmatusti silmiäni. Voiko tämän hienompaa paikkaa edes olla! Olinkohan sittenkään tullut oikeaan paikkaan. Nousin päätä pyöritellen autosta ja haistoin ilmaa. Missään ei tullut hajuakaan hevosesta! Näin ohi kulkevan tallipojan ja hyökkäsin hänen peräänsä: "Heei olenkos minä saapunut De Luxeen?" "Kyllä vain, tämähän se!" Sebastianiksi itsensä esittelevä tallipoika vastaa. "No tuota mistä minä sen omistajan saisin käsiini?", kysäisin vielä nopeasti. "Juu tätä tietä!" Sebastian viittoi kädellään ja lähti näyttämään minulle tietä.
Omistajanhuoneen ovella henkäisin syvään ja avasin oven varovaisesti ja hiippailin sisään. Kaikkien katseet kääntyivät ja näytin varmaan peuralta ajovaloissa. "Tuotaa hei. Olen Sinttu ja täällä me nyt ollaan sen Abbyn kanssa!" esittelin itseni ja jatkoin "Kukas teistä oli se omistaja?" Muut katselivat sohvalla istuvaa tyttöä sillä silmällä, että hän mahtoi olla omistaja. "Isabella kröhm..." Rayksi esittäytynyt mies tökkäisi Isabellaa. "Oih juu anteeksi! Minä se olen kyllä juu!" nainen nosti päänsä kynsistään. "Juu hei voisitkos tulla näyttämään karsinan minne voisin tuon Abbyn majoittaa?" kysyin hieman epäröiden, mutta turhaan sillä Isabella pomppasi ylös ja lähti näyttämään tietä. Hieman arvioiden hän katseli minua päästä varpaisiin mutta kohautti hartioitaan ja asteli ulos.
Talutin hieman jännittyneen Abbyn trailerista ja Isabella huikkasi muutamalle tallipojalle, että tulisi siivoamaan sen! Hän myös käski kantaa Abbyn muut tavarat oikeille paikoilleen. Pitelin paikoillaan tepastelevaa tammaa kiinni pihalla ja rauhoittelin sitä. Isabella tutki ponia tarkasti nenä rypyssä ja muodosti päässään varmaan jonkin näköisen mielipiteen ponista. "Juu tota.. se on vielä vähän raakile, mutta hyvin se kulkee ja kapasiteettia löytyy!" puolustelin, mutta turhaan sillä Isabella ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa vaan huitaisi kädellään ja lähti kävelemään talliin. Muutaman siivoojat töllistelivät käytävällä minun taluttaessa ponia kohti karsinaa. "Minkäs hullun se nyt on mennyt ottamaan?" siivoojat kuiskivat, mutta Isabella passitti heidän töihin!
Karsina oli suuri ja puhdas ja päästin tamman sisälle tutustumaan. Riisuin siltä kuljetuskamat ja kävin hakemassa sille karsinassa käytettävän fleeceloimen. Kiitin paljon Isabellaa ja pyysin yhden tallipojista tuomaan hieman heinää ponilleni. Kun tämäkin oli hoidettu suuntasin kohti omistajien huonetta ja omaa kaappiani, jonne vein kaikki omat tavarani.
|
|