Jemiina
Junior Member
Sean Molin Photography (CC BY-NC-ND 2.0)
|
Post by Jemiina on Mar 5, 2013 12:42:59 GMT -5
Hiihhiii, eli kaikki jotka viittii kirjoittaa minulle ja Taaville kouluvalmennuksen saavat minulta valmennuksen takaisin lähes missä lajissa tahansa.
Meitä olisi hyvä valmentaa tasoilla VaA (ei pakollinen) Int II ja GP. Toivoisin, että valmentaja ottaa herran luonteen huomioon. Vaikeus alueina meillä on nuo nurkat ja kaikki uusi, mutta valmennuksissa ei tarvitse perehtyä pelkästään näihin vaan esim. piffit ja paffit saattaa jäädä välillä hieman löysiksi.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 5, 2013 12:47:43 GMT -5
Mä voin pitää jonkun valkan jonka pää aiheena on rentous ja kulmat yms kun ei oo nyt hevosta ratsastettavaksi...
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 5, 2013 13:11:09 GMT -5
minni // voi kiitos. Tarviikos mun sit mitään sulle kirjoitella? Voin toki koittaa vaikka kirjoittaa lyhkästä päiväkirjamerkintää jos saan vaikka koittaa nousta tamman selkään jos oot mukana kahtoo tms.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 5, 2013 14:46:16 GMT -5
Lähdin Jemiinan ja Taavin kanssa maneesille valmentamaan ratsukkoa. Jemiina oli jo valmiiksi Taavin selässä sillä eräs tallipoika oli auttanut hänet selkään. Maneesille päästyämme menin istumaan maneesin reunalle ja annoin Jeminan tehdä alkuverkat ravissa. Aluksi päätin keskittyä siihen että Taavi olisi rento. Työstätin ratsukkoa ensin käynnissä. Kun Taavi rentoutui alkoi ratsukko teemään voltteja ja kaarevia uria niin että rentous säilyisi myös tehtävillä. Tehtävien aikana laitoin jokaiseen kulmaan tötterön. Tehtävänä oli ratsastaa syvälle kulmaan ja ravata pitkät sivut harjoitusravissa hakien rentoutta. Kulmat alkoivat sujua pian hyvin joten tehtävää muutettiin niin että jokaiselle lyhyelle sivulle tehtiin voltti. Pian kulmien ratsastusjätettiin pois ja ratsukko sai työstää rentoutta ravissa ensin uralla ja sitten ympyröiden kanssa. Samalla Jemiinan piti muistaa ratsastaa Taavi kulmiin. Kulmissa tai rentoudessa ei ollut Taaville enää mitään ongelmaa joten ratsukko sai työskennellä samat tehtävät vielä laukassa ja heti kun Taavi tuntui ja näytti rennolta sai Jemiina aloittaa loppuverkat. Loppuverkkojen aikana juteltiin mukavia.
Tämmönen onko yhtää mitään?
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 5, 2013 14:54:14 GMT -5
Kiitos, kelpaa hyvin =))
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 5, 2013 14:57:41 GMT -5
Jejj : D Mul oli pitkiä katkoksia nii siks pelkäsin et olis huono.
Ja jos haluat jotain vastakirjoitella niin mulle käy et koklaat rääpälettä jos haluat ja uskallat : D
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 6, 2013 15:05:24 GMT -5
Muita kiinnostuneita??
|
|