Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 11:35:21 GMT -5
Joskus hevosenomistajankin on otettava rennosti. Ehkä putosit juuri vauhkoontuneen ratsusi selästä ja haluat lepuuttaa nyrjähtänyttä nilkkaasi taukohuoneen upottavan muhkealla sohvalla? Vai kyllästyitkö ehkä yksityistallin nalkuttavaan hevosenomistajaan? Jokatapauksessa, kun mielesi halajaa kupposta kuumaa tai virkistävää suihkua, on suuntana mikäs muukaan kuin itse taukohuone kaikkine herkkuineen! Tervetuloa tutustumaan De Luxen väkeen vapaamuotoisen offline-roolipelin muodossa!
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 11:52:26 GMT -5
Istun taukohuoneen muhkealla nahkasohvalla venytellen kankeita jäseniäni. Vedenkeittimen kohina hiljenee, ja nousen ylös kaataakseni kuumaa nestettä kaapista kaivamaani mukiin. Viskaan sekaan teepussin ja istun takaisin sekoitellen astian sisältöä hajamielisenä. Huoneessa on oudon hiljaista. Pian nostan kuitenkin katseeni oven narahtaessa saranoillaan, ja käännän katseeni huoneeseen astuvaan naiseen tervehtien häntä hymyillen.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 11:55:56 GMT -5
Olin juuri saanut Sissin luovutettua tallipoikien hoitoon ohjeistuksien kera ja olin menossa taukohuoneeseen. Olin varmaan kauhea näky pussittavissa Jockey vatteissani ja hiukset sekaisin ja päätä myöten liimaantuneena. Avasin oven taukotilaan ja samalla kun astuin huoneeseen rekisteröin sohvalla istuvan miehen.
*Ei hel**tti tää tästä puuttuikin...* ajattelin ja suljin oven perässäni.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 12:01:30 GMT -5
Kasvoilleni kohosi varmasti erittäin huvittunut ilme. Laskin kupin pöydälle. "Morjens. Mä en tiedä onko nyt paras hetki esittäytymiseen mutta mä olen Ray." Nousin seisomaan ja ojensin toiselle käteni. "Sä ilmeisesti omistat sen laukkurin?"
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 12:05:37 GMT -5
"Moi, joo mä omistan sen laukkurin. Mä oon Minni" Sanoin ja kättelin Ray:tä. "Anteeks mun kauhee ulkomuotoni mut olin just viimmeistelees Sissin kisoja varten.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 12:12:19 GMT -5
Hymähdin itsekseni. Naiset. "Kyllä mä tiedän ettei laukkatreenien jälkeen kukaan ole edustavimmillaan", naurahdin selventäen kuitenkin vielä asiaani. "Mun isällä on laukkatila Englannista."
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 12:14:57 GMT -5
"jepps... Onneksi nyt tartte hetkeen pukea Jockey vaatteita." Sanoin ja sipaisin hiukseni pois naamaltani.
"Millainen laukkatila sun isälläs on? Tai mitäs se mulle kuulluu, mut mielenkiinnolla ku itse omistan noita laukkureita Sissin lisäksi viel muutaman."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 12:25:19 GMT -5
"Melko tavallinen kai se mun mielestä on. Olisiko kolmisenkymmentä hevosta tällä hetkellä, siitä tosiaan on aikaa kun mä viimeksi kävin kotona. Jonkin verran kasvatusta ja perus kilpailumeininki. Mun isällä on bisnesten pyöritys ja kilpailuvietti veressä", naurahdin. "Otatsä teetä?"
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 12:28:39 GMT -5
"ookei. Voin mä ottaa onks siel Earl Grey:tä?" Kysyin samalla kun kävelin kaapilleni.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 12:49:38 GMT -5
Laitoin teen toiseen mukiin hautumaan ja istahdin oman kuppini ääreen haukotellen. "Voi taivas kun voi ihminen olla väsynyt..." mumisin itsekseni. "Saanko mä udella, opiskeletko sä jotain?" huikkasin omalle kaapilleen kävelleelle Minnille.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 12:57:05 GMT -5
"En just tällä hetkellä, oon saanu tos pari vuotta sitten matkailualan koulun suoritettua ja nyt meinaan pitä pientä väli ja kokeilla ettii töitä." Sanoin samalla kun pujahdin vessaan vaihtamaan vaatteitani.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 13:08:42 GMT -5
"Just", vastasin ja hörppäsin irvistäen tulikuumaa juomaani toisen kadotessa vaihtamaan vaatteita. Nappasin pöydältä tuoreimman hevoslehden etsien myynti-ilmoituspalstan esiin. Leikittely ajatuksella uudesta hevosesta oli muuttunut yhä vahvemmaksi, mutta palstoilla pyöri kuitenkin enimmäkseen ratsastuskoulun vanhoja tuntiponeja jollaisista ei olisi täyttämään ostokriteerejäni.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 13:23:38 GMT -5
Palasin vaihtamasta vaatteitani ja nostin Jockey kamat kaappiin. Kastelin talouspaperia ja pyyhkäisin lasien ulkopinnan ennen kuin laitoin ne takaisin. Lukitsin kaapin ja kävelin ottamaan teekupin. Istahdin sohvalle joka oli Ray:n sohvaa vastapäätä. Huomasin miehen lukevan hevoslehteä myyntipalstan kohdalta.
"Hevosen ostopuuhissa?" Kysyin ja hörppäsin varovaisesti teestäni
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 3, 2013 13:46:44 GMT -5
"Hmh. Mulla on alkanut kamalasti tehdä mieli toista kenttähevosta. Eihän Samkaan vielä mikään ikäloppu ole mutta mä kaipaisin lisää haasteita, sellaista nuorta remonttia you know", selitin. "Mutta piru vie näitä pullaponeja", lausahdin ja tyrkkäsin lehden toisen eteen osoittaen pullean vuonohevosen ilmoitusta jossa ponin sanottiin olevan kiltti ja rauhallinen, toisin sanottuna laiska kuin ikäloppu lehmä. "Vaikka olishan tossa haastetta", lisäsin naurahtaen.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 13:52:28 GMT -5
"Et oo miettiny täykkäriä?" Kysäisin ja nappasin itselleni pöydältä jonkun hevostarvikeliikkeen kuvaston.
|
|