Zuhra
New Member
|
Post by Zuhra on Mar 3, 2013 15:10:56 GMT -5
Lampsin vastauksena hakemaan kupin ja teepussin, täytin maitovaraan asti ja lisäsin sitten maidon ja paljon sokeria sekaan. Lysähdin yhteen nojatuoleista ja yritin asetella märkiä hiuksiani paremmin pyyhkeen sisään.
"Olen muuten Zuhra tosiaan. Omistatko sä sen rautiaan laukkahevosen?"
|
|
Jemiina
Junior Member
Sean Molin Photography (CC BY-NC-ND 2.0)
|
Post by Jemiina on Mar 3, 2013 15:11:07 GMT -5
Riuhtaisin oleskelutilan oven auki hieman yli-innokkaasti suuri hymy kasvoillani ja lähes pompin lähimmälle sohvalle tervehtien jokaista erikseen saaden kummaksuvat katseet itseeni. Istahdin sohvalle edelleenkin hymyillen ja kerroin jokaiselle tarvittavat tiedot itsestäni. Moni vieroksui iloista olemustani, mutta uskoin heidän tottuvan siihen ja annoin asian olla - jolleivat tottuisi se olisi heidän ongelmansa.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 15:13:21 GMT -5
"Joo mähän sen omistan. Ihan kiva rääple se on" Sanoin ja tajusin että täälläkään ei ole miään mukavan oloista myytävää hevosta.
Samalla taukotilan väkimäärä lisääntyi kun jemina tuli paikalle loistaen kuin naantalin aurinko.
|
|
Zuhra
New Member
|
Post by Zuhra on Mar 3, 2013 15:21:06 GMT -5
Nyökkäsin kiinnostuneena. Samassa huoneeseen paukkasi jälleen yksi uusi kasvo lisää, joka esitteli itsensä Jeminaksi. Hymyilin tälle mahdollisimman kohteliaasti. "Zuhra, sen kirjavan ponin omistaja." Hörppäsin loput teestäni ja nousin ylös palatakseni kaapeille.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 15:25:49 GMT -5
Hörppäsin kahvini loppuun ja taittelin lehden pöydälle ennen kun vein kupin pois ja menin etsimään Sissin kisakamoja.
"Missäs se samperin satulasuoja on..." Mumisin kaivellessani kaapia miljoonannen kerran tälle päivää.
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 3, 2013 15:30:45 GMT -5
"Mun pitäs tänään vielä tuo Taavi käydä ratsastaa, onhan sillä ollu taukoo jo neljä päivää ja se kerää virtaa. Ja kaiken lisäks siellä taitaa sataa. Onkohan se muuten pihalla, koska en jaksas millään kuivailla sitä ja..." Jatkoin puhettani toisten kuunnellessa kiinnostuneena tai ei.
Pian minulle tarjottiin teetä, luultavasti vain minun hiljentämiseksi. "En juo teetä.., enkä kyllä kahviakaan..." tallin omistajattaren nostaessa kahvikuppiaan näkösille. "... ei teillä sattus olemaan mehua tai kaakaota?" kysyin ja katsoin omistajaa hieman vaivalloisena.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 15:36:14 GMT -5
Sain katsottua Sissin varusteet kasaan ja jätinkin ne kaappiin. Lukitsin kaapin ja palasin sohvalle.
"Saas nähdä mitä huomenna tulee rääpäleen kisoista..."
|
|
Zuhra
New Member
|
Post by Zuhra on Mar 3, 2013 15:40:28 GMT -5
Vein kuppini lavuaariin (josta joku muu saisi sen tiskata takaisin kaappiin) ja lähdin Minnin perässä kaapeille. Kuulin kamoja pakkaillessani, kuinka Jemiina selitti hevosestaan ja muusta, johon kukaan ei oikein tuntunut jaksavan vastata. "Olin ainakin näkevinäni siellä jääkaapissa jotain valmismehua", huikkasin kaapeilta, käynnistäen sitten hiustenkuivaimen.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 3, 2013 15:44:09 GMT -5
En jaksanut enää istua taukotilassa joten kiersin Sissin karsinan kautta kotiin. Huomenna olisi pitkä ja raskaspäivä edessä...
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 3, 2013 15:47:40 GMT -5
"Kiitos, Zuhrakos se nyt oli?" Hymyilin niskalle, joka ei varmaan edes kuullut kysymystäni hiustenkuivaajan huristessa.
Nousin sohvalta ja tutkailin kaappeja löytäen viimein etsimäni. Kaadoin lasillisen mehua itselleni ja palasin takaisin sohvan hellään huomaan. Muilla omistajilla näytti olevan muuta tekemistä joten päätin pitää suuni kiinni loppu-ajan.
|
|
Zuhra
New Member
|
Post by Zuhra on Mar 3, 2013 16:19:32 GMT -5
Olin kuulevinani jotain oleskelutilan puolelta, mutta koska en ollut varma, kuivasin tukan loppuun, letitin sen pään ympäri ja siirryin sitten urheilukassiani raahaten oleskelutilaan. Minni näytti jo lähteneen, mutta moikkasin muille, erityisesti Jemiinalle ennen kuin lähdin tarkistamaan Briin loimituksen ja sitten suuntaamaan piakkoin jo kohti kotia.
|
|
Jemiina
Junior Member
|
Post by Jemiina on Mar 3, 2013 16:34:01 GMT -5
Muiden pikkuhiljaa katoillessa päätin itsekin lähteä ratsastamaan Taavin, jahka saisin käsiini jonkun tallipoika-paran, joka hakisi herran minulle tuolta vesisateesta. Nousin sohvalta, huuhtaisin lasini ja laitoin sen kuivumaan ennen kuin suljin taukotilan ovet takanani.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 4, 2013 0:32:43 GMT -5
Hiippailin sisälle taukotilaan kellon näyttäessä aamu seitsemää. Olin arvannut oikein: kukaan ei ollut vielä saapunut paikalle, joten päätin käväistä suihkussa pikaisesti. Aamu oli vierähtänyt kevyen maastolenkin muodossa De Luxen maastoihin tutustuen, ja Sam oli saanut minulle hien pintaan parikin kertaa säikähtämällä pusikoista pomppaavia jäniksiä. Hevonen oli ollut jonkin aikaa ilman kunnon liikuntaa ja sen olin saanut huomata. Käytyäni suihkussa jätin ratsastusvaatteet kaappiini ja puin ylleni jotain siistimpää.
|
|
minni
Full Member
|
Post by minni on Mar 4, 2013 1:12:29 GMT -5
Koska minulla olisi tänään pitkä ajomatka kävelin jo seitsemän jälkiin taukotilalle hakemaan Sissin varusteita jotta saisin lähdettyä matkaan.
Astuessani taukotilan ovesta sisään huomasin tutut kasvot. Ray.
"Huooo..menta!" Sanoin samalla kun haukottelin.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 4, 2013 1:48:29 GMT -5
Ovi avautui ja sisään astui syvään haukotteleva Minni. "Huomentahuomenta. Näköjään joku muukin aamuvirkku liikkeellä", sanoin virnistäen.
|
|