|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 18:13:09 GMT -5
Mary hidasti vauhtia, ja sen pompottavassa ravissa valuin vielä kauemmas satulasta. Sitten tamma taisi saada tarpeekseen, sillä se pysähtyi äkisti ja vippasi päänsä ylös, jolloin minä lensin puolivoltin kautta selälleni maahan. Ohjat pysyivät kyllä käsissä, ja Mary jäikin puhaltelemaan sieraimistaan ilmaa naaman päälleni. "Sä näytät laamalta täältä katottuna, tiesitkö sitä?" kysäisin ponilta, joka hölmistyneenä tuijotti minua.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 8, 2013 18:17:43 GMT -5
Virnistin kuullessani Rinan sanat joista päättelin ettei nainen ollut satuttanut itseään. Vai laamalta se näytti. "Eihän sattunut", kysyin kuitenkin vielä varmuuden vuoksi ja ratsastin Samin lähemmäs. "Haluatko sä mennä pidempää reittiä vai joko käännytään tästä tallille?"
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 18:22:36 GMT -5
"Ei sattunu melkee ollenkaan, mitä nyt pikkasen selässä tuntuu." sanoin kömpiessäni ylös maasta. Laitoin ohjat takaisin kaulalle, ja pistin jalan jalustimeen. "Hei kuules tammaseni, voisit pikkasen pysyä paikoillaan vielä!" nauroin Maryn liikkuessa hieman eteenpäin, ja minun hyppiessäni yhdellä jalalla sen perässä. Selkään päästyäni vastasin: "Öö.. Voidaanhan me mennä pitempää reittiä, ellei sulla oo välttämätöntä syytä miks haluaisit takasin?"
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 8, 2013 18:26:04 GMT -5
"Jepjep. Ja joo, mennään vaan pidempää. Mulle kyllä käy paremmin kuin hyvin", vastasin Rinalle virnistäen.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 18:27:43 GMT -5
"No hyväääyyh.." sanoin, ja nousin jalustimille seisomaan. Pyyhkäisin noin kolmen sentin lumikerroksen takamukseltani, ja istahdin takaisin satulaan. "Paljon parempi."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 8, 2013 18:32:42 GMT -5
Käänsin Samin takaisin menosuuntaan. Laukkapätkästä piristyneenä se harppoi tuplanopeudella eteenpäin ja jouduin hiljentämään sen vauhtia alinomaan.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 18:34:38 GMT -5
Lähdin kävelemään Maryn kanssa miehien perään, ja hymyilin kuinka Mary käveli rauhallisesti orin perässä.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 8, 2013 18:42:19 GMT -5
Olimme jälleen pienen hetken hiljaa - minä miettien tulevaa tammaani ja Rina kenties puiden mielessään jotain minulle tuntematonta asiaa.
"Mä en ikinä totu Suomen talviin. Mä en tajua miten täällä voi olla näin paljon lunta, Englannissa sitä sataa tosi vähän. Ja on niin kylmäkin."
// mun on pakko mennä nukkuun nyt kun huomenna pitäis jaksaa herätä aikasin. :)
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 8, 2013 18:48:55 GMT -5
"Jep.. Italiassakaan ei satanu näi paljoo.. Ja siellä oli lämmin.. Ja vaikka mä oonki asunu täällä jo kuus vuotta, ni en mä silti tuu koskaan tottumaan tähän talveen, enkä tähän kesäänkään, täällä on kylmä!" sanoin Rayn rikkoessa hiljaisuuden.
// sama.. voidaanhan me jatkaa tätä vaikka huomenna?
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 9, 2013 4:12:53 GMT -5
"Niin. Mä en oikeastaan edes tiedä miksi mä muutin tänne", totesin virnistäen. "Ehkä mä kaipasin omaa rauhaa tai jotain."
Yhtäkkiä Sam korskahti ja nosti päänsä korkealle. Siristin silmiäni nähdäkseni mitä hevonen oli huomannut. "Katso", sanoin lopulta Rinalle osoittaen kauemmas tielle. "Hirviä."
//Jep. : )
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 9, 2013 4:32:06 GMT -5
"Ai hä? Oikeesti? Missä?" hätkähdin Rayn mainitessa hirvet. Sitten näin ne, ja niin näki Marykin. Se korskahti ja nousi hieman takajaloilleen, -laskeutuen kuitenkin pian. "Soo... Yks uros, kaks naarasta ja kaks vasaa.. Ei oo hyvä juttu.. Uros puolustaa naaraitaan, ja naaraat vasojaan." mutisin itsekseni rauhoitellessani Marya ja pitämällä sitä pienellä voltilla.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 9, 2013 6:23:56 GMT -5
Sam peruutti pari askelta jäykästi silmät pyörähdellen, mutta sain sitä rauhoiteltua istumalla syvemmälle satulaan. Suuri uroshirvi pysähtyi keskelle tietä viidenkymmenen metrin päähän tuijottaen meitä ja samalla vartioiden, että sen lauma pääsisi turvallisesti pois näkyvistä. Siinä vaiheessa Samilta meinasi pettää hermo, ja jouduin kiertämään voltilla sen kanssa kauemmas tuosta kamalasta hirviöstä uroksen lopulta kääntyessä ja vaeltaessa naisineen takaisin metsään.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 9, 2013 10:11:51 GMT -5
Mary hypähti eteenpäin hirvien häipyessä näkyvistä, ja ravasi lennokkaasti kohdalle jossa ne olivat seisseet. Se vilkuili metsään, ennen kuin katsoi taakseen. Mary vingahti tammamaisesti, ja Sam kohotti päätään, aivan kuin olevansa valmiina syöksymään pelastamaan "prinsessansa". "Ja kutsuhuuto käy... Enpä oo muuten nähny hirviä koskaan noin läheltä.." nauroin.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 9, 2013 12:40:42 GMT -5
Hymähdin Samin käytökselle ja ratsastin sen Rinan ja Maryn vierelle. "No en kyllä ole minäkään", totesin. "Eikä muuten haittaisi vaikken enää näkisikään", jatkoin nauraen.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 9, 2013 12:55:23 GMT -5
"Peurat on kivempia.. Mut hevoset on parhaimpia!" hymyilin Rayn ratsastaessa vierelleni. Mieshän oli varsin hyvännäköinen.. Käänsin äkisti katseeni edessämme siintävään tiehen, ja halasin Maryn kaulaa. "Tässä on oikeestaan aika mukava asento, tosin ei laukassa tai ravissa..." virnistin.
|
|