|
Post by Jimirina on Mar 10, 2013 11:41:11 GMT -5
"Vitsi mä muistan, mä ite neljätoistaveenä nauroin sille varsalle melkein kippurassa kun se ravas, sellasta hassua viipotusta. Mut se laukkas aika hirveen hyvin. " hymyilin, ja kuuntelin lisää. "No sitte se olit sä, et meinaa ollu mikään hirveen kiitollinen kuullessas et se tamma tuli perjaattees mun koulutettavaks. Jos katseet tappais, en mä olis enää tässä.." tirskahdin. "Kokoa ittes poika, se on vaan hevonen!" oli meille hevosta myymässä oleva mies karjaissut. Hihitin ääneen muistolle.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 10, 2013 11:53:09 GMT -5
Virnistin itsekseni. "Joo, mä olin kyllä vihainen isälle. Ei meillä kovin kaksiset välit ole muutenkaan ollut kun se on sellainen suorittaja, juoksee aina vaan rahan perässä. Kamalan pettyneeltä se muhun kuulosti kun mä ilmoitin muuttavani tänne ja opiskelevani kokiksi. Isä haluais että mä seuraisin sen jalanjälkiä bisnesalalle mutta ei musta olis sellaseen. Kaikesta huolimatta se syytää niitä rahojaan mun tilille alinomaan, pelkää varmaan että mä kuolen täällä nälkään ja kylmyyteen tai jotain sinne päin. Olis muuten aika nastaa tietää missä se Sleep on nyt."
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 10, 2013 11:59:15 GMT -5
"Niinpä, sehän ei radoilla pärjänny, ja sit ku alko ni se meni sössimään koipensa, joten sitten mun piti kouluttaa siitä ratsu. Se on nyt mun tietääkseni italiassa iskän tuttavalla, kun se muutti tänne vuos sitte, niin Sleep jäi sinne. Olis kyl ihanaa saada se tänne takasin, kun mun nimissähän se on... Tulinen ratsu se oli, eikä oikee tykänny muista ratsastajista ku musta. Jockeyn se heitti ekoilla kerroilla alas jo ennen ku sillä oli jalustimet jaloissa. Olis ollu niin kiva kisata sillä itekki, muttaku en saanu.. Me muuten kutsuttiin sitä Dimeks."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 10, 2013 12:26:24 GMT -5
"Ai, Italiassa? Nyt mulla alkoi kauheesti mieli kotiin. Harmi kun mä pääsen käymään vasta huhtikuun puolivälissä kun mun oma hevonen starttaa ekan kerran. Mulla on muutama laukkuri siis vielä tuolla, enkä mä niitä tänne varmaan koskaan raahaakaan. Jotenkin sitä ajattelis muutenkin muuttavansa takaisin Britanniaan heti kun opiskelut on pulkassa ja kaikki vakiintuu. Niin mä ainakin olen haaveillut."
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 10, 2013 12:35:39 GMT -5
"Niin, siellä se on asunu koko elämänsä, paitsi tietysti sen ajan mitä se oli teillä. Mäkin oon aatellu muuttavani takasin Italiaan heti ku opiskelut ois ohi, ja sais pikkasen rahaa.Haluaisin jo nähä sen rääpäleen, viimeks oon nähny sen kolme vuotta sitten. Isä on kyllä puhunu jotain sen tänne tuomisesta, mutta se on välillä ollu ihan pilvessä lääkkeiden takia, joten en oo noteerannu sitä niin paljoa. Ja huhtikuun puolväli on ihan pian, kyllä sä sitte pääset tapaamaan niitä kopukoitas!" puhuin, ja kaivoin puhelimeni taskusta. Isältä oli yksi viesti. Avasin sen, vilkuillen välillä puhelimen ruutua, välillä tietä. "Hui!" oli ainoa asia jonka sain päästettyä suustani. "Hyvää aikaista syntymäpäivää rakas, vanha tuttu Dime saapuu tänne aivan pian!" luki italiankielisessä viestissä. Näytin varmasti sähköiskun saaneelta, sen verran säikähdin sekä ilo kupli sisälläni. "Mi-mi-hä? Ei se voi olla tosissaan.. E-eihän se voi.."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 10, 2013 13:09:00 GMT -5
"Hm? Mikäs sulle tuli?" kysyin naurahtaen. Rina aukoi suutaan sen näköisenä kuin ei olisi saanut sanoja ulos ja änkytti jotain mistä en saanut selvää.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 11, 2013 1:08:31 GMT -5
Huokaisin, ja aloitin kertomaan: "Tota... Iskä vaan laitto viestiä että se tois Sleepin tänne.. Mähän täytän viikon päästä kakskyt, ni kait se syntymäpäivälahjana tai jotain."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 11, 2013 14:36:52 GMT -5
"Niin. Eikun..hä..? Kuulinko mä oikein?" ihmettelin. "Sleep tänne? Toihan on loistavaa! Ja sulla on vielä syntymäpäivät? Mä täytän vasta loppuvuonna." Olin hetken hiljaa. "Mulla taitaa olla ikävä kotiin." En tiedä miksi sanoin sen ääneen, mutta jutteluni Rinan kanssa oli saanut koti-ikäväni heräämään jälleen.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 12, 2013 1:14:50 GMT -5
Hymyilin. "Kyllä sä kuulit ihan oikein! No niin, onhan se, ajatella etten oo nähny sitä tammaa kolmeen vuoteen! Näin sen viimeks sillon ku olin sen ratsukoulutuksen kanssa valmis.. Ja joo, 19 päivä mä täytän, eli kaks päivää Maryn jälkeen." Olin myös hetken hiljaa, en keksinyt sanottavaa. "Niin mullaki, kaipaan jo auringon alle.. Vihaan tätä harmautta!" sanoin, ja tiesin miltä koti-ikävä tuntui. Tosin minulla oli vanhemmat täällä, mutta koko suku ja kaverit jäivät Italiaan.
//sorry muuten mun hidas tahti, mut pääsen roolimaan vaan aamuisin ennen koulua, tyhmät kokeet! ):<
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 12, 2013 16:02:52 GMT -5
"Mäkin haluan sitten nähdä millainen otus siitä rimppakintusta oikein on kuoriutunut", naurahdin. "Niin ja sitten on se Cheetah, mä oon saanut tietää siitä lisää. Se tulee Suomeen vasta ensi kuussa ja oikeastaan mä jo odotankin sitä", paljastin. "Se on yhden tutun orin varsa."
// Joo mullakin hidas tahti kun on kokeita ja lomaltapaluuväsymystä ja kaikkea, don't worry :'D
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 12, 2013 23:56:36 GMT -5
"Aijaa. Kiva! Se saattaa olla pikkasen pulskassa kunnossa, ku en tiiä mitä ne on siellä syöttäny sille.." naurahdin. "Koska kisaratsua se ei oo nähnykkään, paitsi sit sen kokonaisen ja huiman vuoden mitä se juoksi radoilla." Hymyilin. "Mä haluun sitte nähä sen sun heppas, että onko se nyt ihan teuraskaakki."
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 15, 2013 11:31:31 GMT -5
Kohautin toista kulmaani hieman yllättyneenä. Teuraskaakki? "No, tuskin ne mulle ihan mitä sattuu hevosta lähettää. Eikö niille pidä tehdä kaikki tarkastukset ja muut? Mut mäkään en kyllä malta odottaa että millainen se tamma on luonteeltaan."
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 15, 2013 11:37:20 GMT -5
"Jep, pitäähän noille. Ihan kiva tamma se varmaan on, koska tuskimpa ne sitä englannista asti lähettäis, jos sillä ei pystyis tekemään mitään..." selvensin, sillä Ray oli kuulostanut hieman säikähtäneeltäkin.
|
|
Ray
Full Member
|
Post by Ray on Mar 15, 2013 11:42:37 GMT -5
Hymähdin hiljaa. Sam heilautti päätään pienen tuulenvireen kutitellessa sen korvankärkiä. Hipaisin orin kaulaa hellästi saaden sen jälleen rentoutumaan. "Ei sun tuulta tarvitse pelätä", naurahdin hevoselle saaden sen pärskähtämään.
|
|
|
Post by Jimirina on Mar 15, 2013 11:47:38 GMT -5
"Hrrh, mä oon iha jäässä", mutisin itelleni, ja korjasin takin kaulusta parempaan asentoon. Varpaat alkoivat jäätyä jalustimissa, ja laitoinkin me hetken päästä ristiin kaulalle. Vastustin kiusausta hytistä, vaikka naamaan puhaltava tuuli oli napakka.
|
|